Koszty utrzymania Skoda Roomster

Skoda Roomster do już nieprodukowany czeski samochód osobowo dostawczy. Produkcję rozpoczęto w roku 2006, a zakończono w 2015, gdzie po 4 latach przeprowadzono facelifting. Zmodernizowano karoserię, a konkretnie atrapę chłodnicy, zderzak przedni wraz z lampami. Samochody używane mimo zmian nadal chętnie kupowane są z początku produkcji, z lat 2008-2010.

Właśnie w roku 2010 wprowadzono turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem paliwa wycofując dwa diesle 1,4 oraz 1,9 litra. Czy auta używane z nowymi silnikami o pojemnościach 1,6 i 1,2 dobrze się sprzedają? Jak wyglądają koszty utrzymania?

Skoda Roomster, silniki i spalanie

Po modernizacji napędów sprzedaż aut modelu Roomster wzrosła. Nie wiadomo, czy był to efekt zmian w karoserii, czy zdecydowanie praktyczniejszego, ekonomicznego napędu ale fakt jest taki, że benzynowe silniki 1,2 o mocy 64 KM spalały w cyklu mieszanym około 6,7l/100km, a 1,6 (105KM) ponad 7 litrów, podczas gdy benzynowe 1,4 mniej niż 6,3 litra, a te o pojemności 1,2 często sporo poniżej 5,5 litra. W przypadku diesla różnica wynosiła niecałe 0,5 litra oleju napędowego. Przy przebiegach średnio 25 000 km rocznie na samym paliwie firma oszczędzała na koszty ubezpieczenia i serwisów.

Skoda Roomster koszty serwisu i ceny części

Średnio licząc Skoda Roomster kosztowała użytkowników za każde 20 000 km około 8000 zł. To koszty paliwa, niezbędnych serwisów i części eksploatacyjnych. Skoda nie jest awaryjnym autem i z tego powodu cieszy się popularnością. Sprzedaż aut tego modelu w czasach jeszcze jego produkcji była na przyzwoitym poziomie.

Sporadycznie notowano problemy z łożyskami w skrzyni biegów lub problemy z zawieszeniem. Trzeba zwrócić uwagę na cewki zapłonowe, których awarie zdarzają się sporadycznie, a najwięcej problemów mają napinacze łańcucha rozrządu, które mogą powodować kosztowną naprawę silnika. Dlatego sprzedaż samochodów z silnikiem 1,2 TSI nie wyglądała najlepiej na początku. Ale problemy wieku dziecięcego wyeliminowano i rok po jego wprowadzeniu, czyli roczniki 2011 można śmiało kupować.

5/5 - (2 votes)